Fietscomputer/Cadansmeter

Beste lezers,

Ik ben pas sinds kort lezer van deze ligfietslist, misschien is de volgende vraag al wel
eerder aan de orde geweest maar voor mij is het nog een ?

Ik wil een oude fietscomputer gaan inzetten als cadans-meter/teller.
Ik weet dat de juiste telling als Km/p.u. zichtbaar wordt als je de juiste
"wielomtrek" hebt ingevoerd, maar ik weet niet welk getal dit is ,en kan het ook
niet berekenen. (ik heb het ooit wel eens gelezen in het blad Fiets maar ben dit kwijt)

Weet iemand welke waarde ik als "wielomtrek" moet invoeren, zodat 1 omwenteling van de pedalen ook als 1 Km/p.u. wordt weergegeven, wellicht kun je ook nog voorrekenen hoe je aan dit getal komt.

Alvast bedankt,

Willem 21-22-23- Leppers