Flevo lage racers en de derailleur van een alleweder

Hoi luitjes,

Aangezien ik ook regelmatig met m'n flevobike in de trein zit maar de
laatste tijd in Utrecht steeds meer wordt ingehaald door allerlei mooi
spul (hurri's, alleweders enzo) ben ik aan het nadenken over een snel
ontwerp dat mee in de trein kan, eventueel op basis van het
flevo-stuursysteem. Mochten jullie een keer iets leuks fabriceren dan
hoor ik daar graag van!

enne.. Rene:

>Ik heb met mij Verhees Alleweder het probleempje dat de
achterderailleur een
>te klein bereik heeft om de ketting naar het grootste kransje te
geleiden.
>Hierdoor heb ik achter maar 6 versnellingen. Nu heb ik voor 30 /42 /52
dus
>ik kan me aardig redden maar toch zou ik hier wat aan willen doen.

Laatst bij Wim Kok in Utrecht langsgeweest omdat ik naar frankrijk ga
met m'n flevobike, voor een andere tandwielverhouding (om m'n knieen
niet te zwaar te belasten). Ze vertelden dat als je een korte-arm
derallieur hebt je max. 28 tandjes achter kunt hebben. Daar kan het bij
je alleweder natuurlijk ook aan liggen. Voorlopig heb ik een probleem,
want ik heb al 28 als grootste tandwieltje.. (hoe hebben jullie dat
opgelost?)

Groet, Niels