Re: racer bouwen

>Stel dat het financieel draaglijk zou zijn om titanium te kunnen
gebruiken
>voor "de nieuwe Racer". Zou daarmee winst te boeken zijn ten opzichte
van
>staal en aluminium, of is het materiaal zijn reputatie niet echt waard?
Of
>is het absoluut niet te bewerken? Kun je er buizen van kopen en zijn
die te
>buigen, te lassen e.d?

Voor wat ik gehoord heb is hij het in de fietsbouw echt waard. Sterker
dan aluminium, en lichter dan staal. Ti-racefietsframes zijn doorgaans
gemaakt van dunne, dus weinig oversized buizen. Maar ik kan me niet
herinneren ooit een gebogen titanium buis gezien te hebben.
Ti-fietsframes zijn altijd gelast (als ze niet gelijmt zijn).

Maar ik vrees de financiele kant zal uiteindelijk toch het grootst
probleem opleveren. Alleen in Rusland is titanium nog goedkoop, zie de
Berkut en A.S.Engineering driewielers.

Groejes,
Mark.

   <\
     \__     O               __O         Mark Maier