fietsaanhangers

Hallo allemaal,

Al een tijdje heb ik het plan om een ligfiets te gaan kopen. Nou is dat
niet echt het probleem, want daarover is genoeg informatie te vinden op
internet, tijdschriften, deze mailinglist, enz. Maar ik wil ook graag
een aanhanger erachter, voor boodschappen en om eventueel met vakantie
te gaan. Maar daarover heb ik weinig informatie kunnen vinden.
Nu wilde ik vragen wie er ervaringen heeft met fietsaanhangers, en wie
adressen, homepages, enz. weet van fabrikanten/leveranciers. Het mooiste
lijkt mij een 2 wielerige aanhanger die aan de achteras wordt bevestigd,
maar is dat het beste? Ik heb ook ooit eens gehoord van een aanhanger
met oplooprem, d.w.z. dat de aanhanger dus als het ware meeremt. Zijn
die ook in de handel?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Groeten van Peter Kreule