RE: fietsaanhangers

Beste Peter,

Ik rijd al jaren met een aanhanger. Mijn ervaring is dat de aansluiting bij
de achteras het prettigst is; als je de aanhanger hoog laat aangrijpen,
trekt de aanhanger je in de bocht opzij en dat is bij een lage aansluiting
veel minder.
Ik heb een aanhanger die bestaat uit een plat lichtgewicht stalen frame
waarin je met uitvalnaven twee 20' wielen bevestigd en waarin een
afsluitbare plastic krat past (ongeveer 2,5 x zo groot als de  normale
boodschappen kratten). Voordeel van deze constructie is dat de kar klein en
plat opgeborgen of vervoerd kan worden. Aanvullend voordeel is dat wij
tijdens fietsvakanties de krat als tafeltje gebruiken.
Ten aanzien van oploopremmen: ik heb met deze kar nooit de behoefte daaraan
gehad, maar ik kan me voorstellen dat dit met een ligfiets in de bergen
handig zou zou. Het lijkt me wel erg bewerkelijk.
Mocht je het merk van mijn kar willen weten, geef dan een seintje, dan moet
ik in mijn papieren duiken.

Groeten,

Erik -wat moet ik hier nou neerzetten?- Snel