Re: racer bouwen

> Dit weekend herinnerde ik mij dat ik in 1993 of 1994 een tourtocht
> heb gefiets met iemand die een fiets had gebouwd geinspireerd door de
> Cha-Cha bike (waar de flevo ook op geinspireerd is).
>
> Het bijzondere van deze fiets is dat er een vakwerk constructie in
> zat. Dus gebruik maakte van dunne buizen en de geometrie zo veranderd
> was dat de stuurdemper niet nodig was. De fiets had 28" wielen, maar
> het stoeltje zat maar enkele cm hoger dan van de flevo bike.

Ja, dat is wat ik ook in gedachten had: zo veel mogelijk driehoeken en
dunne buizen, zie de Moulton in FIETS nr 6. De Moulton is een super licht
en retestijf vouwfietsje dat door die vakwerkconstructie wel erg
ingewikkeld en een beetje duur uitgevallen is (F 13.000: 10X zo duur als
een Brompton en waarschijnlijk net ietsje lichter). Dit zou ook wel mooi in
Ti gebouwd kunnen worden om het gewicht onder de 10 k uit te laten komen.
Geld laten we dan geen rol meer spelen.

Mark, jij werkt toch ook in Petten?

Met vriendelijke groet,

Matthijs de Vries