Re: Fietscomputer/Cadansmeter

Willem Leppers wrote:

> Ik wil een oude fietscomputer gaan inzetten
> als cadans-meter/teller.

De berekening zal inmiddels duidelijk zijn. Nog een paar puntjes:

- als je berekende wielomtrek te groot is voor je metertje kun je overwegen
meerdere magneetjes op de crank te zetten. Bij gebruik van 4 magneetjes in
plaats van 1 geeft je teller een 4 keer zo hoge waarde weer.

- let op de maximumaanwijzing van je teller. Mijn cateye schijnt het niet
meer te doen boven de 100 km/u, terwijl je toch wel geinteresseerd bent in
een cadansaanwijzing van meer dan 100 rpm.

- een beetje flauw, maar voor zo'n 80 fop heb je een meter met ingebouwde
cadansteller...

Laat nog even weten of je het gaat proberen en of het gelukt is!

Groeten,
Alte