De Cadansteller

Stef,

Bedankt voor je reactie op mijn vraag over de fietscomputer/cadansteller.

Toen mij de rekenmethode duidelijk werd was me ook duidelijk dat je formule
niet helemaal klopte,
maar het kan ook nog door een misverstand komen, ik wilde natuurlijk van
KM/uur naar Omw/min.
jouw uitkomst van 100000 centimeter:3600 seconden= 27.7 is natuurlijk
correct maar dit moet je nog wel
vermenigvuldigen met 60 om de omwentelingen / minuut te krijgen.

De invoer van de "wielomtrek" komt dan op 1666, maar mijn Sigma 300 kan
slechts een 3cijferig getal
hebben.Zodoende heb ik de uitkomst maar door 2 gedeeld en 833 kan wel worden
ingevoerd.
Natuurlijk moet ik nu wel het afgelezen tempo met 2 vermenigvuldigen.

Ik heb inmiddels proefgereden met de fietscomputer/cadansteller (op een
stukje fietsbuis aan de kettingbeschermersteun gezet schuin boven de trapas,
magneet aan het tandwiel vastgezet en de opnemer op de voorbuis net achter
de trapas), door de grote cijfers op de display is het prima af te lezen.
Het geheel werkt perfect,niet trappen is 0 en na een paar omwentelingen van
je pedalen zie meteen je cadans
(wel even x2 doen ).
zo doet een oud computertje van  F25.- toch nog weer dienst.

Groeten, Willem Leppers