De Cadansmeter

Medeliggers,

Zoals jullie hebben gelezen werkt mijn fietscomputer als cadansmeter,
zij het met de aanduiding gehalveerd omdat de "wielomtrek" te groot
was om te kunnen invoeren (en ik deze dus heb gehalveerd).
De tip om middels een tweede magneetje de juiste aanwijzing te krijgen
heb ik inmiddels geprobeerd, maar het probleem was dat de meter
ontzettend begon te flippen.Later werd me duidelijk dat wanneer de tweede
magneet niet PRECIES tegenover de eerste zit dat de pulsen zeer onregelmatig
worden geteld waardoor de computer er geen raad mee weet.
Recht tegenover mijn eerste magneet zit echter een opening ( in het voor-
tandwiel), om hier een magneet te plaatsen wordt lastig dus laat ik het maar
bij
1 magneet.
Als 1 van de computers de geest geeft koop ik er alsnog wel 1 met een
cadans-
teller aan boord.

Willem Leppers