Re: Electro (ZAP) hulpmotor

Hoi Frank,

Ik heb een paar vragen t.a.v. de motor die je gebruikt.

Toelichting: ik heb nu een Focus en fiets dagelijks 44 km
met veel plezier. Echter per 1 september ga ik elders werken,
met een dagelijkse afstand van 90 km. Een beetje teveel van
het goede om zelf te fietsen. Ik heb de ZAP website reeds
bestudeerd met de gedachte daarmee het wat gemakkelijker
te maken. Ik denk dan wel aan het plaatsen van de motor op
een 1-wielige aanhanger, waar dan ook wat meer accu's in mogen.

Een aantal vragen:
- Hoe gaat het 'ontkoppelen' van de motor? Kun je met een
  handel de motor volledig van het wiel halen? Het 'mechanisme'
  waarover je het hebt is optioneel?
- 300Watt vs 400Watt. Wat is jou idee omtrent duurzaamheid?
  (hoeveel km heb je de motor gebruikt)
- Snelheid. Op een eerdere versie van hun website stond dat
  ZAP meer variaties in diameters van aandrijfassen had. Heb
  je die ook gezien?
- Ooit enige problemen gehad met mijnheer agent?
  (er ligt inmiddels een concept wetsvoorstel: aandrijven tot
  20 km/h mag vrij; tot 30 km/h vergt snorfiets kenteken; boven
  30 km/h niet toegestaan)
- Had je problemen met het invoeren van het spul?

>Date: Thu, 09 Jul 1998 13:04:22 +0200
>From: frank at knoware.nl
>Subject: Re: Electro hulp motor en regelgeving
>
>Een halve maand gelden was er op deze lijst een vraag over
>electro-hulpmotoren en regelgeving. Ik heb wat praktijkervaring met
>een electro-hulpmotor op een Challenge Wing.
>
>Afgelopen winter was ik in Californië en daar heb ik bij de firma
>ZAP (zie: http://zapbikes.com) een stel hulpmotoren (met bijhorende
>electronica) voor fietsen gekocht. Na thuiskomst heb ik deze op mijn
>Challenge Wing uitgeprobeerd. De lichte versie (300 watt,
> [...]

Met groet,
Henry.

|       O           Henry Kompagnie             |
|      _\\/\-%      henry.kompagnie at hetnet.nl   |
| ____(_)--(_)_____ hkompagn at alm.nl.fluke.nl    |
|      Prive: Bergentheim, 0523 - 231 058       |
|      Werk : Almelo, 0546 - 535 268            |