Re: De Cadansmeter

Willem Leppers schreef:
>Zoals jullie hebben gelezen werkt mijn fietscomputer als cadansmeter,
>zij het met de aanduiding gehalveerd omdat de "wielomtrek" te groot
>was om te kunnen invoeren (en ik deze dus heb gehalveerd).
>De tip om middels een tweede magneetje de juiste aanwijzing te krijgen
>heb ik inmiddels geprobeerd, maar (...)
>tegenover mijn eerste magneet zit echter een opening ( in het voor-
>tandwiel), om hier een magneet te plaatsen wordt lastig dus laat ik het maar
>bij 1 magneet.

Je zou het dan natuurlijk ook met 5 magneetjes kunnen proberen(er van uit
gaande
dat je een vijfarmige crank hebt). Dan wordt het dus geen 16667mm maar 3333mm
voor je virtuele wielomtrek, en dat lust een beetje fietscompu vast wel
(alhoewel
er ook zijn die slechts gaan van 1000 t/m 2999 mm).

Bijkomend voordeel van meer magneetjes (ook in je wiel) zou kunnen zijn dat
een
kadans- of snelheidsverandering sneller door je compu wordt opgepikt.

Marcel.

/`|,\  Marcel Wijkstra         marcel at lostcity.nl
\ | /  Lost Boys interactive/lab   +31-20-4231525