Re: De Cadansmeter

Marcel Wijkstra wrote:
> Je zou het dan natuurlijk ook met 5 magneetjes kunnen proberen(er van uit
> gaande
> dat je een vijfarmige crank hebt). Dan wordt het dus geen 16667mm maar 3333mm
> voor je virtuele wielomtrek, en dat lust een beetje fietscompu vast wel
> (alhoewel
> er ook zijn die slechts gaan van 1000 t/m 2999 mm).
>
> Bijkomend voordeel van meer magneetjes (ook in je wiel) zou kunnen zijn dat
> een
> kadans- of snelheidsverandering sneller door je compu wordt opgepikt.
>
> Marcel.
Het idee is natuurlijk goed, maar als je wil dat je display niet
constant staat te swappen, mag de maximum plaatsafwijking van een
magneet niet te groot zijn. (Ik reken wel nog eens even uit hoe groot).
En draait je crank eigenlijk wel met een constante snelheid?
De uitgeoefende pedaalkracht is immers op elk moment van de halve
omwenteling anders...

Overigens heb je de kans dat je opnemertje constant dicht gaat omwille
van de te kleine niet-magnetische tussenruimte tussen de magneten.
En als je dan nog eens een metertje hebt waarvan de batterijen leeglopen
als je je fiets parkeert met de opnemer tegen een magneet, dan moet je
al behoorlijk uitkijken als je ergens stopt ...

Bert- misschien iets te kritisch- Bruynooghe.