Re: Ligfietstandem

Jeroen vroeg:
>ik heb vorige week een artikel gezien waarin een ligfietstandem stond
afgebeeld. Deze
>was ontwikkeld naar het idee van "een bedrijf in Dronten", ik gok op
Flevobike.

Klopt. De alu rug-aan-rug van Flevobike, die naar ik meen zo rond de
fietsRai nog de
aluminium-award (is dat niet een of andere vage prijs van Hoogovens?) heeft
gewonnen.
Ik weet niet of hij bedoeld is om primair mee te racen (zoald de vorige
Flevo rug-aan-rugs
van Allert Jacobs en John Poot) of dat het in eerste instantie een
studie-object is.

>Het artikel kan ik nergens meer vinden, maar daar stond toch wat te weinig
informatie in.

Was de Telegraaf, ging over twee HTSers in Haarlem (?) die het ontwerp "op
tal van punten
verbeterd" hadden. Het stond er alsof het een projecyt van de HTS was, en
alsof het
ontwerp van Flevo bagger was. Het lijkt mij dat dat niet het geval is...

>Zijn er meer van dat soort initiatieven en wat kost zo'n fiets?

De Flevo-fiets wordt voor zover ik weet niet direct verkocht, maar kan door
scholen
gebouwd worden. De enige rug-aan-rug (ander woord: Janus-tandem) die in
Nederland
commercieel wordt geleverd is van ACE in Winterswijk, en loopt van f6000
(het oude,
ongeveerde model op basis van de Liberacer) tot f7500,- (de nieuwe, geveerde,
op basis van de Puma - zie ook het voorlaatste nummer van HPV-nieuws). Verder
maakt Anton Luytink (wie heef zijn adres/tel.nr.?) ook wel rug-aan-rugs
voor derden.

Marcel.

N.B. Andre Vrielink kan ongetwijfeld meer info geven.

/`|,\  Marcel Wijkstra         marcel at lostcity.nl
\ | /  Lost Boys interactive/lab   +31-20-4231525