Re: De Cadansmeter

Alte de Boer schreef:
>Ik denk het wel. Als je per omwenteling zou vertragen en versnellen zou je
het
>iedere keer voelen als de trappers weer "pakken" als je versnelt.

Wel eens een bugfietser staand de berg op zien rijden? Dat gaat toch echt van
stoempstoempstoemp. Zelfs bij benadering geen constante hoeksnelheid
van je cranks. Om over BioPace nog maar te zwijgen...
Bovendien is de traagheid van je pignon (+ketting) nou
ook weer niet van dien aard dat die als vliegwiel je crankstel gaat
aandrijven zodra je even geen kracht zet.

Marcel (die geen cadansmeter nodig heeft, want zo ook wel weet dat hij
        veel te traag trapt).

/`|,\  Marcel Wijkstra         marcel at lostcity.nl
\ | /  Lost Boys interactive/lab   +31-20-4231525