M5 staartpuntje??

Ik las onlangs dat er voor de M5 20/28 ook
een staartpuntje is ontworpen. Heeft iemand hier ervaring
mee?
Verder is de M5 een prima fiets, alleen de positie van het stuur
is zodanig dat je al rijdende een draaicirkel hebt van een dikke 6
meter. Zodoende heb ik het stuur maar in de conventionele
onderstuur-positie gemonteerd. Het comfort gaat er zeker op
achteruit, want die haakse opstelling rijdt toch wel erg relaxed.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Zijn er bijvoorbeeld sturen
die breder zijn dan het originele M5 stuur?
Wat betreft die leuke cadanstoestand: ik kocht vorige week
bij Halfords een fietscomputer met cadansmeter voor 60 piek.
Toegegeven, dat levert niet zo'n "interesante" discussie op.
Ik blijf me wel verbazen over alle technische kennis binnen
de club van hlhpv-maillist ontvangers.
Stel je voor dat die kennis zich zou bundelen....
Met een groet
Koos Jansen