Re: zere rug en andere bevindingen

Ha Wim

Op 15 Jul 98, 10:23 uur, schreef Wim van den Bosse over zere rug
en andere bevindingen:

> hebben. Welke zitjes zouden voor mij geschikt zijn, waar moet ik op

Je zou wat andere fietsen moeten proberen om te weten te komen
welk zitje het beste bevalt. Zelf heb ik een flevobike amigo, het zitje
daarvan is een simpel buizenframe met grofgeweven nylondoek, dat
zich na verloop van tijd naar je rug vormt. Erg comfortabel!
Misschien nog een tip: op een ligfiets heb je (ik in elk geval) in
eerste instantie de neiging om je rug en schouders te spannen en
aan het stuur te trekken, zoals je op een gewone fiets doet. Niet
aan het stuur trekken en goed ontspannen achterover liggen maken
het fietsen een stuk makkelijker is mijn bevinding....

> Nog eentje, geen vraag maar een bevinding: een volledig weggewerkte
> ketting is volgens mij ook geen slechte zaak. Na terugkomst zat mijn

Ik denk dat dat ook per fiets verschillend is. Op mijn amigo is de
ketting ondergebracht in kettingslangen; ik moet me wel in HEEL
rare bochten wringen om kettingsmeer aan mijn broekspijpen te
krijgen ;-)

Groeten,
Siem

mailto:sweel at euronet.nl