RE: zere rug en andere bevindingen

Goedemiddag Wim,

Even een antwoordje op je ervaringen.
Het zitje van mijn fiets (een Alligt Basis, model 95) geeft mij absoluut
geen problemen, maar ik heb dan ook geen last van een holle (of bolle) rug.
Ook mijn zitje is bekleed met een (weliswaar afneembaar) kussentje van
campingmatjes-schuimrubber, en ik vind het heel comfortabel. Nou ben ik
enigszins rond gebouwd (tenminste, dat zegt mijn vrouw, ik vind dat het wel
meevalt), en misschien scheelt dat ook wel weer. Ook heb ik op mijn fiets -
die ik ook voor woon-werkverkeer gebruik, dagelijks 2 x 20 km - een
fietsbroek aan, dus geen bolle randjes en zo.
De onoverzichtelijkheid van met name steden is een probleem wat bij meer
ligfietsers speelt, denk ik. Ik rij daarom liever niet in een stad, behalve
als het niet anders kan (alweer woon-werkverkeer). M.i. is een ligfiets
ideaal voor lange afstanden, en eigenlijk minder geschikt voor stadsverkeer.
Het omkijkprobleem heb ik ook. Ik heb op mijn onderstuur een spiegeltje
gemonteerd, waarmee ik een aardige kijk op achteropkomend verkeer heb. En ik
rijd natuurlijk zonder walkman, zodat ik het andere verkeer goed kan horen.
Verder heb ik ook op mijn fiets (ja, daar is'ie weer) zo'n oranje vlaggetje
gemonteerd.
Vetvlekken op kleding heb ik nog nooit gehad, maar wellicht ligt dat ook aan
het feit dat ik altijd een fietsbroek aan heb. Maar waarom je juist om die
reden specifiek geen Alligt aan zou schaffen, is mij een raadsel. Ik verkeer
in de veronderstelling dat alle ligfietsen een open en bloot liggend
voorblad hebben. Zoals gezegd, ik heb al zo'n twee en een half jaar een
Alligt, zonder vetvlekken en mij bevalt 'ie prima.
Ik hoop je hiermee toch over de streep getrokken te hebben.
Veel succes,
Aart
E-mail: awess at verzekeraars.org
Tel: +31 70 333 87 17