Re: goedkoop spiegeltje

F Hogenboom wrote:

> Een beetje rechtop gaan zitten zodat de rug ook wat kan draaien, maar dit
> vergt wel enige oefening.
> Ik gebruik een bolspiegeltje (2.95) met een stukje klitteband om mijn pols.
> Het geeft een zeer groot gezichtveld achter je, maar het is wel zaak het
> aankomend stipje in je spiegeltje op de juiste wijze te interpreteren. Het is
> dichterbij dan je denkt waar te nemen.
>
> Beetje geduld en oefenen, vioolspelen leer je ook niet in 1 dag...
> Francois

Cat-eye heeft ook een groothoekspiegeltje op de markt. Je schroeft het
in je stuureind en kunt het vervolgens alle kanten opdraaien, zodat je
het net richt zoals je nodig hebt. De diameter is een cm of 7, de prijs
onder een tientje.
Eenmaal goed afgesteld kijk je er erg gemakkelijk in en is het zelfs
veel prettiger dan op rechtopfietsen en bukfietsen het achteropkomende
verkeer in de gaten te houden.
Maar Francois heeft helemaal gelijk als hij zegt dat je het wel even
moet leren interpreteren, maar dat gaat na verloop van tijd vanzelf
goed.

--
Kees van Malssen

*