Re: zere rug en andere bevindingen

Wim van den Bosse writes:
> een tamelijk standaard
> gebogen houten zitje bekleed met campingmatjes-schuimrubber,
De epoxy stoel van M5 vind ik erg comfortabel ongeacht kleding
(toegegeven: onderhuids vet aanwezig).

> Een deel van de route liep door Arnhem. Deze stad is rijk aan
> onoverzichtelijke en gevaarlijke oversteekplaatsen. Ik vond het
> fietsen daar niet prettig. Dat kwam vooral doordat ik het kunstje van
> achterom kijken op een ligfiets niet te pakken kreeg.
In de stad op de ligfiets is ook mijn voorliefde niet.
Een spiegeltje vind ik vnl nuttig om achteropkomend verkeer in de
gaten te houden;
bij linksafslaan moet er nog steeds worden omgekeken
(tijdig voorsorteren is geen remedie tegen taxis en trams).
Na enige oefening lukt het wel om redelijk ver naar links te "rollen";
wil je nog meer zicht naar achteren, ga dan (tijdelijk) rechtopzitten.
En natuurlijk moet je liefst makkelijk kunnen stoppen en wegrijden.

> Na terugkomst zat mijn
> rechterbroekspijp onder de smeer, hoeveel moeite ik ook deed die
> ketting te ontwijken. Hmm, dat wordt dus geen Alligt.
Je reed toch een M5 20/28?
Ik krijg daarop weleens kettingvet op dijhoogte van de teruggaande ketting
(die vlak voor de stoel open en bloot langs de trapbuis wordt gevoerd).
Advies: gebruik geen broek met brede pijpen en stap zorgvuldig op/af.
Kees Doets