Re: zere rug en andere bevindingen

Wim van den Bosse wrote:

> Beste ligfietsers,
>
> Gisteren heb ik voor het eerst een ligfietstocht gemaakt, 50
> kilometer op een M5 (28-20) met op de terugweg flinke tegenwind.

Vergis je niet: een ongetrainde, a-sportieve spijker die zomaar 50 km
gaat fietsen (op wat voor fiets dan ook) zal dat niet in de kouwe kleren
gaan zitten!
Dat dan ook nog eens, voor het eerst, op een ligfiets, waar je ook al
aan een andere houding moet wennen, geen wonder dat je niet fris als een
hoentje afstapt op 't eind.
17 tot 19 km/h gemiddeld voor een ongetrainde fietser is niet slecht als
er wind en klimmetjes bijgezeten hebben.

> Als eerste: ik was benieuwd naar het comfort van ligfietsen. Echter
> het lijkt wel alsof ik 3 uur in de kerkbanken gezeten heb.

Wen eerst eens aan een flinke inspanning (ongetraind zei je toch?). Ga
dan verschillende ligfietsen proberen, tot je er eentje hebt die wel bij
jou past. Een Challenge zitje zou best goed kunnen passen. Van
spijkerbroekranden etc heb ik zelf nog geen last gehad.

Stadsverkeer is vervelend (op wat voor fiets dan ook). Moet je veel door
de stad, kies dan misschien juist voor een wat hogere fiets (niet per se
meer rechtop!). Monteer een spiegeltje aan je fiets en leer dat
gebruiken.

> Nog eentje, geen vraag maar een bevinding: een volledig weggewerkte
> ketting is volgens mij ook geen slechte zaak. Na terugkomst zat mijn
> rechterbroekspijp onder de smeer, hoeveel moeite ik ook deed die
> ketting te ontwijken. Hmm, dat wordt dus geen Alligt.
>
> groet (van een ligfietser in spé?), Wim
Laten we daar maar in wording van maken?
--
Kees - al een maand op een hurricane - van Malssen

*
*