wim vn den bosse

wim van den bosse beschrijft zijn rugpijn na een ritje op een m5 ligfiets:
waar je het waarschijnlijk over hebt zijn pijnlijke drukplekken, of je nu
een holle of bolle wervelkolom hebt, ergens drukt het.
Zoals je zelf al zegt: een wat meer ontspannen houding (je mag als een
zoutzak op de ligfiets) helpt al.
Inmiddels rij ik zelf sinds een jaar op een m5, met veel plezier (veel
uitzicht, veel aandacht, minder last van tegenwind, en vooral: meer meters
met minder moeite). Aanvankelijk had ik ook last van mijn rug: een
uitstekende wervel (zoals de meeste Nederlanders heb ik geen perfecte
houding); vervolgens een extra matje aangeschaft, het lijkt nog het meest op
een schuursponsje (via Twigt) maar het helpt wel.
Ligfietsen in de stad: regelmatig fiets ik op de ligfiets door amsterdam (om
deze stad voor een tochtje te verlaten - maar je moet er wel door heen);
complexe verkeerssituatie: rechtop zitten zodat je beter over je schouder
kan kijken. En als ik het echt lastig vind worden (in spitsuur; op de
ligfiets ben je toch minder snel weg, tenminste ik nog wel)dan ga ik lopend
naar de overkant of linksaf. Lijkt me geen schande.

Ik ben geen fanatieke hardrijder op de ligfiets, kan erg genieten van het
fietsen (met een snelheid van 20 - 25 km, afhankelijk van weer en wind), 100
km op een dag vind ik mooi, want ik wil ook nog wel wat zien.
Zijn er in amsterdam of direkte omgeving meer ligfietsers die vooral
genieten van het comfort en die zo af en toe met wat meer ligfietsers op pad
willen?
met vriendelijke groet, rita roodbergen