Re: kettingbuis / benen en hartslag

Andre Vrielink schreef:

> [knip] De slangen die tegenwoordig op de ligfietsen worden gebruikt
> zijn van Nylon. [...] Er is een maat waar de ketting precies mooi in
> past. [...] De slangen worden speciaal voor ons op rechte lengte's
> gemaakt, normaal wordt deze slang op rol geleverd en is zeer moeilijk
> recht te krijgen, ditzelfde geld ook voor de PE slang. [knip]

Ooit heb ik een meter of wat van die nylon slang gekocht in een winkel
voor auto-onderdelen. Het was inderdaad remleiding of iets dergelijks.
Het heeft een typenummer, maar op de slangen aan mijn fiets is dat niet
te vinden.
Als je de slang op een rol koopt (of jaren bewaart zoals ik) is hij toch
redelijk makkelijk recht te krijgen met heet water, gewoon uit de kraan.
Laat het er overheen lopen tot de slang warm is en buig hem recht. Na
afkoeling blijft de slang recht.
Ik vond niet dat het vreselijk lang duurde, maar ik ben een trage
knutselaar.
Meestal worden de slangen schuin afgesneden of de uiteinden worden een
beetje trechtervormig gemaakt voor een betere en stillere loop van de
ketting.

Groet,
Theo - fietst sneller dan hij knutselt - Mol