Re: nlhpv-digest V1 #316

Dit is het geheim:

Door bovenop de heuvel flink aan te zetten in het zwaarste verzet, kun
je in de afdaling je snelheid op laten lopen tot rond de 70 km/u, zodat
je op 2/3 van de volgende heuvel pas begint met klimmen. Een racefietser
komt niet ver boven de 50 uit,
Is een atb'er dan zoveel sneller dan een racefietser,
ik haalde in Engeland met m'n volgeladen fiets regelmatig snelheden boven
de 60 (zelfs in Londen)
met een uitschieter naar 74 km/h (je had de gezichten van de auto
mobilisten moeten zien toen ik ze achterop reed)

Het
spreekt voor zich dat je wel op moet passen bij hobbels, bruggetjes of
kruispunten als je ze met 70 km/u passeert. (zeker weten en goede remmen
doen ook wonderen)

Henko