Re: regenkleding

Hoi,

Wat betreft regenjassen: Wanneer je lekker onderuit ligt op je favoriete
fiets sluit de kapuchon niet meer zo goed als wanneer je je in een verticale
stand bevindt. Je hebt eigenlijk wat meer ruglengte nodig. Wanneer je een
jas koopt waarvan je verwacht dat je hem veel op de l i g fiets zal
gebruiken moet je daar goed op letten.
Ik ben dan ook nog steeds van plan een oude poncho (ruglengte = bijna
eindeloos) om te knutselen tot iets echt functioneels. Maar wegens gebrek
aan slecht weer en tijd is dat er nog steeds niet van gekomen.

Theo

At 22:00 19/03/98 +0100, you wrote:
>Mijn ervaring met regenkleding:
>Jas: welke regenjas maakt weinig uit, ook bij mooi weer wordt je rug nat.
>Broek: Tot nu toe waaide mijn regenbroek vol lucht, zodat ik eruit zag als
een michelinmannetje. Onlangs heb ik een paar stukjes klittenband gekocht
die normaal gebruikt worden om te voorkomen dat je broekspijp tussen de
ketting komt, deze heb ik nog niet uitgetest. Normaal draag ik een strakke
fietsbroek, deze wordt bijna niet nat in de regen (droogt door je
lichaamswarmte). Waarom zou je laarzen dragen? Bij een bukfiets kan ik me
dat goed voorstellen omdat al het regenwater van je regenbroek over je
schoenen loopt, maar als je ligt gebeurt dit niet. Ik moet wel zeggen dat ik
in de gelukkige omstandigheid verkeer dat ik een beide einden van mijn
woon-werkverkeer ruimschoots de gelegenheid heb tot omkleden-douchen.

Theo de Gruiter                      t.j.d.degruiter at student.utwente.nl
Booggang 27                          tel.: 074-2433613
7552 JX  HENGELO (Ov.)   of overdag: (053-489)3285

6 & 7 juni: 2e internationale ligfietsweekend, Cycle Vision '98
Kijk voor meer info op http://www.ligfiets.net/cv98/