Re: regenkleding

Hoi,

Voor wat betreft de regenjas, de betere Gore-tex jassen hebben vaak een goede kapuchon (met ijzerdraadje en aantrekkoortjes), maar je krijgt nog wel water in je gezicht). Een wielrenpetje eronder met klep helpt om je gezicht droog te houden. De functie va
n Gore-tex op een ligfiets is echter beperkt doordat je rug niet ademt. Wel kan ik ritsen onder mijn oksels open zetten (ook met regen) waardoor er behoorlijke ventilatie plaatsvindt. Zou ook in een gewone regenjas moeten!
De broek. Ikzelf fiets op korte afstanden (tot 20 km) met een Gore-tex regenbroek. Wederom met een verlengt rugpand (broek is ontworpen voor klimmen) en voorgevormde knieen, zodat alles lekker de begweging van je benen volgt (zit ook nog eens standaard kl
itteband op de uiteinden). Voor langere afstanden trek ik altijd een regenbroek aan en laat mij natregenen. In de zomer is dit nooit koud en in de winter wordt de lange fietsbroek wel doorweekt, maar houdt de windt van je benen en droogt ook weer redelijk
 snel.
Voor je schoenen kun je de overschoenen van AGU proberen. Alleen nog bukfietservaring mee, maar als het hard regend zijn ze het vele werk van het aantrekken wel waard.

Groeten, Arjan

P.S. Zo'n Gore-tex tweede huid is een hele investering, maar als je daardoor de auto/bus/tram kan laten staan bij slecht weer verdient het zich redelijk snel terug.