Re: klimmen

>Date: Thu, 19 Mar 1998 21:50:08 +0100
>From: Norbert Bons <bons at bart.nl>
>Subject: klimmen
>
>Ik ga een eindje fietsen op mijn M5 in de Pyreneeen, met bagage.
Nu zit
>ik te dubben over versnellingen. Is het een goed idee om maar
gelijk
>voor het extreme geval te gaan: een triple trapstel met 22-32-46
tandjes
>en een pignon met 11-34 tandjes? Overdreven? Wat is het
alternatief?

>Norbert

Nee hoor. Dit  jaar in bergachtig land gereden met een  zware
Condor en veel bepakking. 24  voor, 32 achter (let wel: 26 en
geen 28 inch wiel achter). Prettig zo'n  verzet, want beneden kom
je altijd, naar boven  niet altijd. Het  houdt je trapritme hoog
en  dat is het belangrijkst.

Andre.