demontage 3x7 sachs naaf

Hallo mensen: met de zon in de rug dacht ik weer eens een nieuw bandje te
moeten monteren en tegelijk mijn spaken weer eens te moeten spannen :
uiteraard breekt er dan wel eens eentje. Dat was niet erg, maar de tweede!
die kan er alleen uit (en in) als ik de tandwieltjes van de naaf haal. Nu
heb ik van vroeger nog twee stangen met daaraan vast 2 kleine stukjes
fietsketting en weet ik dat ik daarmee de het verzet uit elkaar schroefde;
maar op een of andere manier heb ik het gevoel dat dat bij de Sachs anders
werkt, en dus voordat ik mijn spierkracht nutteloos aanwendt hier de vraag:
kan iemand mij vertellen hoe ik het pignon er volgens de regels van Sachs
af krijg ?

bij voorbaat!

groeten, Herman Kostelijk