Ardennen (was:Re: Ligfiets klimmen voor beginners)

At 19:15 18-3-98 +0100, you wrote:

>Als je eerst een weekje (met bepakking) naar Zwitserland fietst rij je
>vooraf 1000 km op een afwisselende route (station Maastricht - Ardennen
>- Vogezen - Rheinland). Als je vervolgens in Zwitserland de bepakking
>van je fiets haalt, lijken de cols een stuk lichter.

Weet je een goede route door de Ardennen vanaf Maastricht? Ik heb voor de
zomervakantie eens goed diverse routebeschrijvingen bekeken, maar deze
mijden de Ardennen allemaal. Ook op de kaart kan ik nog geen route vinden
die niet te druk zal zijn en niet te steil is voor het klimmen met bagage
(max 8%).

De methode werkt inderdaad heel goed (vorig jaar in Limburg uitgeprobeerd),
maar ik rijd niet met 70 km/u in de bochtige Ardennen met bagagekar naar
beneden.

Marcel Pronk