Re: Ardennen

De fietsroute Maastricht-Basel-Middellandse zee vermijdt inderdaad de Ardennen,
maar is verder wel heel aardig. Wijzelf zijn op de heenweg door Luik gereden en
daarna het Oerthe-dal gevolgd. Vanaf La Roche en Ardennes zijn we van de Oerthe
weggegaan en pal Zuidwaards gereden. Leuke route (wel druk), alleen wel een
paar vervelend steile klimmetjes als je van het Oerthe-dal weg wilt komen. Luik
is een ramp, maar als je de grote wegen vermijdt en een goed richtingsgevoel
(en kaart) hebt kom je er wel uit. De Maas is er altijd nog als houvast. Vanaf
Maastricht naar Luik is het plateau van Margraten en daarna de Voerstreek heel
leuk (ook weer met goede kaarten wegens de vele kleine grensovergangetjes).
Vermijdt de Belgische fietskaarten, waardeloos! Michelen (de gele) zijn prima.

Groeten, Arjan