Re: demontage 3x7 sachs naaf

Herman M. Kostelijk wrote:

> en dus voordat ik mijn spierkracht nutteloos aanwendt hier de vraag:
> kan iemand mij vertellen hoe ik het pignon er volgens de regels van Sachs
> af krijg ?
>
> bij voorbaat!
>
> groeten, Herman Kostelijk

Volgens mij gaat het hier om een casette, en niet om een pignon. De
casette (het geheel van kransjes) is om de naaf geschoven. Met een
speciale sluitring blijft het geheel op zijn plaats. Je zult een
speciaal gereedschap (a f 18,- ??) moeten kopen die in de speciale
vertanding van de sluitring past. Die spierkracht kan je wel degelijk
gebruiken, om de sluitring los te draaien. Die grote stang met ketting
is handig om te voorkomen dat de casette gewoon meedraait.

succes

Sander