Alleweder

>De gevraagde tekening is verkrijgbaar bij (jawel) Flevobike (althans de
>laatste keer dat ik er was). Proefritten met de alleweder kun je maken bij
>De liggende Hollander in Eindhoven. Zelf heb ik hier laatst ook een proefrit
>gemaakt, ondanks mijn eerdere enthousiasme over Alleweders vond ik het echte
>rijden ermee tegenvallen. Dus zeker eerst een ritje maken.

Ik heb zelfs nu sinds een week een alleweder (Verhees). Ik had al eens een
dag een proefrit gemaakt maar het ding is toch nog verbazingwekkend snel.
Er zit nu nog geen km teller op maar bij een rood stoplicht vroeg een
racefietser zonder grappen te maken of er een motortje in zat. Hij was
verbaasd toen ik zei dat ikzelf de enige motor was. Ik vroeg hoe hard hij
reed (toen ik hem soepeltjes inhaalde) en dat was volgens zijn zeggen toch
wel ruim 35 km/h.

Dat eerste weekend heb ik ongetraind meteen een flink stuk afgelegd. Op
vrijdag van Bergen aan Zee naar Rhenen (naar schatting 150 a 160 km
inclusief omweg, om 12.00 stond ik nog in Alkmaar met een lekke band, om
18.00 was ik in Rhenen). Zaterdag van Rhenen naar Utrecht, en zondag van
Utrecht naar Den Haag. Al met al toch wel bijna 300 km. Dat zou ik op mijn
bike toch niet zo makkelijk gepresteerd hebben.

In Den Haag is fietsen met een Alleweder wel wat lastig (fietsen in Den
Haag is overigens sowieso beroerd).

Weet iemand eigenlijk met wat voor een lader ik de accu van de Verhees het
beste op kan laden? Heeft er iemand ook een goede constructie verzonnen om
de accu er eenvoudig uit te kunnen halen (zodat ik hem binnen - de fiets
staat buiten waar geen stroom is) op kan laden?

Groet , Rene

(PS. Wie uit Den Haag e.o.heeft er zin om in juni samen naar de Cyclevision
te toeren?)

---
http://www.xs4all.nl/~voorburg/
ICQ: 4772324