Re: fietspad Den Haag en accuverlichting

>In Den Haag is fietsen met een Alleweder wel wat lastig (fietsen in Den Haag is overigens sowieso beroerd).

Dat kan ik beamen met mijn lage racer. Ik fiets van Voorburg naar Delft-Zuid en de staat van de fietspaden is zeer slecht, waarbij Delft nog de extra handicap heeft kruisingen te hebben 'helling opwaarts' bij bruggen. Je ziet werkelijk niets vanaf de lage positie op de racer en eenmaal stil valt optrekken niet mee. Ik stap dan ook maar regelmatig af om zo'n kruising te nemen.

>Weet iemand eigenlijk met wat voor een lader ik de accu van de Verhees het beste op kan laden? Heeft er iemand ook een goede constructie verzonnen om de accu er eenvoudig uit te kunnen halen (zodat ik hem binnen - de fiets staat buiten waar geen stroom is) op kan laden?

Ik weet niet precies wat een 'Verhees' accu is, maar als het een 6V loodaccu is moet je het archief maar eens doorspitten. Een hobby-lader bij een modelbouwzaak voldoet uitstekend (zijn er voor 6 tot 12V en tevens voor NiCd ipv lood). Ikzelf heb de accu los in de kofferbak liggen en twee klemmetjes op de stroomdraad gezet. En maal per week even de klemmetjes eraf en de accu mee. Kan dan makkelijk thuis worden opgeladen.

Groet, Arjan