frame solderen

Hallo,

voor mijn zelfbouwframe zit ik nog altijd met de volgende vraag: is het
mogelijk je frame te solderen? Bij klassieke fietsbouw wordt er nog vaak
gesoldeerd met messingsoldeer en "lugs", zou het mogelijk zijn een ligfiets
te bouwen op deze manier met U-profieltjes als "lugs"? In elk geval zou het
mij een (dure) TIG-lasset uitsparen, en misschien toch iets betrouwbaarder
zij dan de "lasloze" modellen...

Wie heeft hiermee ervaring of kan mij meer vertellen?

Alvast bedankt,
Bert -die niet verder dan zijn tekenplank geraakt- Bruynooghe.