Optima Rider / Open dag / archief / wet

Hallo ligfietsers,

Enkele weken geleden heb ik in deze lijst eens
gevraagd naar ervaringen met de Rider van Optima Cycles.

Helaas kwam daar maar weinig reactie op. Toch moeten
er zo'n 30 rondrijden in Nederland. Misschien geen Internetters ?

Foto's van deze fiets zijn te zien op:
http://www.euronet.nl/~bash/rider.htm
Deze pagina is momenteel in ontwikkeling ( de door mij bestelde
fiets trouwens ook), maar de foto's geven alvast een goede indruk
van deze ligfiets. Als ie klaar is krijgen jullie rij-impressies !

Graag zou ik het mailing-list archief eens willen raadplegen.
Weet iemand hoe dat moet ?

Ook heb ik een en ander gelezen betreffende de wetgeving,
welke verband houdt met de breedte van ligfietsen zoals de
beide Alleweder typen, Trice, Windcheetah etc. Weet iemand
waar ik deze regels kan vinden ? Mag je er wel mee op de rijbaan,
etc etc.

Afgelopen weekeinde heb ik een open dag bij de Liggende Hollander
meegemaakt. Alles uitgeprobeerd; van Alleweder tot de nieuwe Optima Lynx !
Een absolute aanrader (tenzij je afkerig bent van spierpijn)
voor iedere bukfietser die zich orienteert op een ligfiets ! Ook kun
je je een goede indruk verschaffen van allerhande extra's, zoals
schijfremmen versus hydraulische remmen, V-brakes etc.
Korte/langwielbasis, onderstuur, bovenstuur, noem maar
op. Heel leerzaam !
Binnenkort zal ik via deze mailing lijst wat fotootjes
laten zien van dit evenement.

Groeten,
Bas - met drie wielen kun je ook op 't ijs liggen - 't Hoen

bash at euronet.nl