Re: frame solderen

Bert Bruynooghe schreef:

>Hallo,
>
>voor mijn zelfbouwframe zit ik nog altijd met de volgende vraag: is het
>mogelijk je frame te solderen? Bij klassieke fietsbouw wordt er nog vaak
>gesoldeerd met messingsoldeer en "lugs", zou het mogelijk zijn een ligfiets
>te bouwen op deze manier met U-profieltjes als "lugs"?

Hardsolderen levert zeker een even goede (zelfs betere) las op dan een
electrische las.  Het enige nadeel is dat het véééééél langzamer gaat (beide
delen moeten goed heetgestookt worden), en dus duurder is (arbeidsloon +
materialen).
Een keurige hardsoldeerlas oogt ook mooier dan een electrische.

Peter -wiens frame men momenteel aan het verzinken is, en popelt om het te
laten poederlakken en afmonteren- D'hooghe.