frame verzinken

>Peter -wiens frame men momenteel aan het verzinken is, en popelt >om
het te laten poederlakken en afmonteren- D'hooghe.

Ik ben ook an het nadenken over verzinken van mijn FlevoRacer omdat
hij na twee winters nu toch erg aan het roesten is.

Hoe effectief is verzinken? Misschien nog met een laagje nikkel
overheen? Poedercoating daarover? Volgens een collega van mij is
poedercoating te duur en levert onvoldoende bescherming. De raad van
hem was: Zandstralen, gewoon lak erop en dit alle een of twee jaaren
herhalen.

Wat zijn jullie ervaringen met corrosiebescherming van fietsenframes?
Behalve van een RVS frame te kopen/bouwen...

Hier in Noord Holland wordt volgens mij veel te veel zout op de wegen
en (fiets)paden gegooit. Ik vind het onbegrijpelijk waarom de
verantwoordelijke mensen denken bij maar -20C nachtforst (na afloop
van een redelijk droge week) moeten alle bruggen wit zijn van zout.

Groetjes,
Mark.