Re: Ardennen

Sorry voor de late reactie. Ik had al een aardige route uitgetikt maar
door wat technische problemen (ook Macintoshes kunnen vreselijk crashen,
vreemd genoeg vooral als je Micro$oft programma's draait) is dit samen
met mijn werk in puin opgegaan.

> From: Marcel Pronk <marcel.pronk at open.net>
> Subject: Ardennen (was:Re: Ligfiets klimmen voor beginners)
>
> Weet je een goede route door de Ardennen vanaf Maastricht? Ik heb voor de
> zomervakantie eens goed diverse routebeschrijvingen bekeken, maar deze
> mijden de Ardennen allemaal. Ook op de kaart kan ik nog geen route vinden
> die niet te druk zal zijn en niet te steil is voor het klimmen met bagage
> (max 8%).

Ik ben een aantal keren door de Ardennen naar het zuiden gereden, en
weet dus een paar makkelijke en mooie routes. Helaas zul je in de
Ardennen in ieder geval tot 10 % moeten klimmen. Klein verzetje monteren
dus. Of je gaat langs de Maas (waarbij je binnendoor door Kempen kunt om
Luik te vermijden), of anders naar de Rijn (bijvoorbeeld Roermond -
Duren - Koln - Koblenz). Die routes kan ik je ook uitleggen.

Ik heb alleen geen zin meer om alles opnieuw te gaan intikken. Om wat te
weten moet je dus maar even bellen. Houd kaarten en markeerstift bij de
hand.

Ben van Setten
werk 0345-683771
thuis 0344-611961

Thuis kun je ook Marijke aan de telefoon krijgen. Die weet ook wel
e.e.a. te vertellen, alleen kent ze niet alle routes. Trouwens, als je
haar zaterdag aan de lijn krijgt, vergeet niet om even te feliciteren.

> De methode werkt inderdaad heel goed (vorig jaar in Limburg uitgeprobeerd),
> maar ik rijd niet met 70 km/u in de bochtige Ardennen met bagagekar naar
> beneden.

Hans van Vugt van Elan (hans.van.vugt at tip.nl) deed dat wel. Hij had
alleen te kampen met een oververhitte voorvelg, wat resulteerde in een
klapband. Hans schoof met 60 km/u dwars over straat en werd dus aardig
bijgeschaafd, maar kon verder gewoon doorrijden. Buiten dit voorval
presteerde zijn eenwielige BOB aanhanger redelijk, ook met hogere
snelheden.

Hoi!

Ben.