Re: frame verzinken

>Ik ben ook an het nadenken over verzinken van mijn FlevoRacer omdat
>hij na twee winters nu toch erg aan het roesten is.
>
>Hoe effectief is verzinken? Misschien nog met een laagje nikkel
>overheen? Poedercoating daarover? Volgens een collega van mij is
>poedercoating te duur en levert onvoldoende bescherming. De raad van
>hem was: Zandstralen, gewoon lak erop en dit alle een of twee jaaren
>herhalen.

Ik wou m'n frame onmiddellijk laten poedercoaten, maar men raadde me dat af.
Als er op het frame een heel klein roestvlekje zit, dan hecht de coating
niet goed, en komt ie er na een tijdje van los.  Door te verzinken voorkom
je dit.  Vernikkelen kan uiteraard ook, maar is duurder (vergulden is het
duurst ;-)  ).  Gewoon fosfateren (zwarten) volstaat ook al.
Poedercoaten is trouwens beter dan gewoon lakken:  door het bakken krijg je
een vrij harde laag.

groeten,

Peter -die nog een kleur moet kiezen voor z'n frame- D'hooghe