re: verkoop/verhuur adressen in de randstad?

At 15:12 25-3-98 +0100, Olivier Sels wrote:
>Je kan ook altijd een tweede handsligfiets kopen, dan heb je voor het geld
>dat je kan en/of wil spenderen automatisch een betere ligfiets, met betere
>afmontage, hij zal alleen niet zo heftig blinken.

Daar moet je toch niet al te vast op rekenen:

1. De nieuwprijzen van een aantal merken zijn serieus gedaald: m.a.w. het is
best mogelijk dat je nu méér krijgt voor je geld dan pakweg 5 jaar geleden.
Aangezien de verkoper toch altijd een deel van zijn aankoopprijs wil
recuperen, zal een tweedhandsfiets misschien niet altijd zo'n goed idee
zijn. Een voorbeeldje: vorige week zag ik nog een M5 (zonder customizing)
die tweedhands duurder ging dan de nieuwe versie.

2. Je weet helemaal niet wat de vorige eigenaar met zijn fiets uitgehaald
heeft: een zeer kleine vervorming van de voorvork bijvoorbeeld kan al leiden
tot een onstabiel rijgedrag dan de nieuwe versie. Het is niet voldoende een
eendere fiets test gereden te hebben om een besluit te vormen. Als je toch
een fiets tweedehands koopt, test hem dan ook even grondig of je een
onbekende fiets zou testen. En een laatste tip, voordat je iets koopt: test
zoveel mogelijk modellen. Wat vandaag een droom lijkt, kan in vergelijking
met een ander type later een dikke ontgoocheling worden. En tegen dat je
testfase achter de rug is, is die rijke tante misschien wel overleden...

mvg,
Bert - die de geschiedenis van z'n fiets vanaf het ijzererts wil kennen -
Bruynooghe.