RE: nlhpv-digest V1 #322

> Wat zijn jullie ervaringen met corrosiebescherming van fietsenframes?
> Behalve van een RVS frame te kopen/bouwen...

Hoi Mark,

Ik heb in mijn bedrijf de mogelijkheid om te coaten, met mijn ATB frame en
een kinderfiets heb ik het volgende gedaan; eerst fosfateren en zwart laten
lakken in een natlak-bad (Electro Coating) dit is een grondlaag die ook in
de Automotive wordt gebruikt. Vervolgens in een kleur laten poedercoaten in
een droog-poeder installatie (Electro Powder Coating). Beide frames houden
zich zeer goed, ook de kinderfiets kan de ruwe omgang prima weerstaan. Een
goed behandelde ligfiets mag dus geen probleem zijn. Overigens zet ik mijn
fiets voor de winter altijd in de autowas, dit voorkomt een hoop ellende als
gevolg van pekel etc.

Mark Klaver