Re: buizen buigen

>Mijn vragen aan de bouw-experts (en/of natuurkundigen)op deze lijst zijn:
hoe kan ik
berekenen hoeveel kracht ik nodig heb, en is er iemand die een andere manier
heeft om te
buigen, of weet iemand waar ik voor niet te veel geld de buis kan laten
buigen?

Ik zie op m'n werk wel eens hoe buizen gebogen worden, Bij degelijke pijpen
komt er een hydraulische cilinder aan te pas, dus met de hand zal het wel
niet lukken. Het lijkt me dat bij de meeste constructiebedrijfjes wel een
pijpenbeuger aanwezig is, kijk eens in de gouden gids.

Geert Bruijnes
bruijnes at doge.nl