Re: Re: frame solderen

>Ik heb een klein soldeersetje uit de kijkshop
>dat gebruik maakt van een soort spuitbus met gas (fl 18,00) en een cylinder
met zuurstof
>(fl 38,00). De zuurstof is bij mij vrij snel op (ik schat een half uur tot
3 kwartier, en een
>werkstuk opwarmen duurt ook al snel 5 a 10 minuten). Ik kan wel 3* zo lang
met een potje gas.
>Verder heeft dit setje als nadeel dat door langdurig gebruik het gas nogal
koud wordt
>(vooral als je in een koude schuur bezig bent), waardoor de druk
> [...]
Dit help vooral als je genoeg van jezelf hebt! Verwarm nooit een cilinder of
busje met gas. deze verpakkingen zijn niet voorzien van een drukbeveiliging,
als er een scheur optreedt, ontvlamt de gehele inhoud ineen. Brandweerlieden
duiden dergelijke explosies aan het BLEVE .
veiliger is het echter om het gaspotje op een niet te warme verwarming

Geert Bruijnes
bruijnes at doge.nl