Re: Subject: Bijna ongeluk met Alleweder

Hoi Rene,

> Mijn oplossing: een touwtje tussen dashboard en stuur zodat reden 2 is opgeheven,
> en nieuwe remkabels. Ik heb ook op gewone fietsen altijd al last gehad
> van brekende kabels. De standaard kabels zijn maar 1.6mm. Bij de lokale
> fietsenmaker heb ik speciale binnenkabels gehaald van 2.0mm dik; de buitenkabel
> moet je dan ook vervangen (mijn fietsenmaker verkoopt dat gewoon van de rol,
> je hebt maar twee stukjes van ongeveer een halve meter nodig).

Wat ik nog vergeten was: je moet de remkabels ook niet te los afstellen;
als het stuur te ver naar voren kan wordt de hefboom erg groot en de kracht
op de remkabel dus ook. Als het stuur onder de Aluminium overkapping
schuift staat de kabel te los (en bezeer je je vingers tijdens het
remmen als je je hand op de bel legt, zoals ik doe).

Groet,
Arnold.