Re: verlengde cranks

Bert schreef:

> Mijn cranks op mijn bukfiets zijn ingekort tot 16cm ipv. 17, en
> dat maakt dat ik ze een stuk makkelijker rond krijg! Dat je met kortere
> cranks efficideltanter fietst 'klinkt' alleen een stuk minder logisch...

Juist.  Ik heb al sinds een jaar of twee een stel van 165mm in
gebruik (wel met een iets lagere versnelling), en het gaat best
goed.  Mijn beentjes zijn dan ook niet zo lang!  Eigenlijk zou
je de lengte van je cranks, en niet het frame, moeten aanpassen
tot je benen.  Voor mij klinkt dat meer logisch.

Frank Bokhorst

tel:    021 650-3708
fax:    021 689-7572
post:   Psychology Dept.,  University of Cape Town
        Rondebosch 7701,   South Africa
www:    http://www.uct.ac.za/depts/psychology/bok