Re: Zizile Project

Niels Hatzmann schreef:
>Vandaag op de site van Sweel een leuke link naar Italie tegengekomen. Daar
>zijn mensen ook bezig met ligfietsen, en wel met hele mooie:
>http://194.184.27.63/zizile_en/home.html
>Het is een site in het engels, over een fiets met een bijzonder buizenframe
>en veel leuke foto's. Graag zou ik willen weten of er meer bekend is over
>deze fiets - is er bijvoorbeeld iemand in Nederland die erop rijdt?

De Zizile - zwaluw - was twee jaar geleden (voor zover mij bekend) de eerste
Italiaanse ligfiets, en de kritieken in de Italiaanse wielerbladen waren over
het algemeen lovend. Destijds heb ik redelijk veel contact gehad met Antonio
Nadali, een van de ontwerpers. Op mijn ligfietspagina was dan ook enige
informatie te vinden over dit project (zie
http://carol.wins.uva.nl/~wijkstra/Fiets
als dat nog werkt tenminste, het is een account bij mijn oude werkgever).
Het is wel een fiets die niet echt aansluit bij de Nederlandse
ligfietsopvattingen;
qua geometrie doet 'ie nog het meest denken aan de Thys 280.

Marcel.

/`|,\  Marcel Wijkstra         marcel at lostcity.nl
\ | /  Lost Boys interactive/lab   +31-20-4231525