Re: alleweder avonturen

Betreffende schrikkende paarden:
Zelf heb ik met skeelers de slechtste ervaringen met het tegenkomen van
paarden opgedaan (gelukkig zelf heel gebleven): een paard is eens zo
geschrokken (en dat terwijl ik niet eens hard ging) dat het dwars door de
afsperring van een weiland heen gegaan is... echt op hol dus!
Met de ATB langs het zelfde paard had ik al meermaals opgemerkt dat het
paard wel schrikkerig reageerde, maar met de ligfiets: totaal geen
probleem!
Ik denk dat het naast tempo zeer zeker ook met de windvang en overige
trillingen van de fiets te maken heeft.
Overigens ben ik vrijwillig molenaar - en met het draaien van de wieken
zie je toch veel reakties van paarden en honden veranderen. - mensen zijn
wat minder gevoelig voor zulke geluiden.

Betreffende de bandjes: ik neem op verdere trips altijd een binnenbandje
mee (en een pompje; naast een plakdoosje met lichters). Een buitenbandje
tot nu toe nog niet, maar dat zal er bij de ligger zeker van komen (kleine
bandjes zijn niet overal zo goed verkrijgbaar).

Wat zijn de ervaringen met de kleine bandjes van bijv. een M5 op slechtere
wegen in het buitenland?

Groeten en tot fiets,

Elvin Haak.