Re: Bidons

At 22:44 06/04/98 +0100, you wrote:

>Wat is een toptas? Sorry maar afgelopen zomer ben ik eens van Leeuwarden
>naar Zwolle gefietst v.v. en kreeg daarbij zo'n ontzettende pijn in mijn
>kont dat ik als oplossing daarvoor een ligfiets heb afgebouwd, dus ik ben
>nog niet zo ingevoerd in dat jargon.

Een toptas is een tas die je aan je stoeltje kan hangen en tevens bovenop je
achterdrager staat. Ze zijn er van verschillende merken in verschillende
maten en uitvoeringen. Meestal zitten ze met twee banden vast: één om het
stoeltjes en één om je bagagedrager.
Zelf heb ik hem altijd op mijn fiets zitten; in de eerste plaats om mijn
fietsslot in mee te nemen, maar ik gebruik hem ook als mijn vaste
boodschappentas. 's Winters zijn de bidonhouders handig om je handschoenen
in mee te nemen. Ook een opgerolde regenbroek past er in.
Mijn nieuwste toepassing van de bidonhouders is die van luidsprekerhouders.
Ik stop een walkman in de tas en twee kleine speakertjes in de bidonhouders.
Zo zit je niet met je hoofd aan allerlei draadjes vast! (Tot nu toe nog niet
getest)

Groeten Theo

Theo de Gruiter                      t.j.d.degruiter at student.utwente.nl
Booggang 27                          tel.: 074-2433613
7552 JX  HENGELO (Ov.)   of overdag: (053-489)3285

6 & 7 juni: 2e internationale ligfietsweekend, Cycle Vision '98
Kijk voor meer info op http://www.ligfiets.net/cv98/