zijsteunen op oude bike

Hoi,

Als student met weinig geld heb ik een vrij oude bike (een "barrel", om in
de termen van deze lijst te spreken) gekocht. Het ding is zo oud dat 'ie
zelfs nog een aangelaste achterdrager zonder zijsteunen heeft. Nu wil ik
graag op vakantie, met fietstassen enzo. Hoe regel ik zijsteunen voor deze
fiets? Bij Flevo vinden ze dat ik het hele ding er maar af moet zagen en
een normale drager erop moet zetten. Zelf ben ik daar niet zo van
geporteerd - ik laat het ding liever zitten. Hebben jullie een idee hoe ik
mijn fiets van zijsteunen voor de achterdrager kan voorzien?

Verder: is het mogelijk om met wat naaimachine-ervaring en de plunjetassen
van Ortlieb een goedkope variant op de Radical Allfa tassen te maken?

Groet van Niels -die zou willen dat Ritzen wat scheutiger was- Hatzmann