Re: flevo-racer

Joost v.d. Wal wrote:

> Heeft iemand ervaring met het zelf bouwen van de Flevo-racer????
> Heb hier veel interesse in.  Ik ben o.a. op zoek naar een goed adres om de
> stalen buisprofielen te kopen.  Dit is 40 x 40 x 1.5.mm

Joost,

Let bij de aankoop van je buizen op het volgende;

Indien je de kunststof schuifbracket van Flevobike wilt gebruiken, heb
je 40x40x1.5 met een afgerond profiel nodig! De meeste
constructiebedrijven hebben een profiel in huis zonder die afronding.
Hier past het Flevo-bracket niet op.

Flevobike in Dronten (zie www.ligfiets.net/flevobike) verkoopt buizen
aan zelfbouwers en ook voor andere onderdelen van je Flevo-racer kun je
er terecht. Ze kunnen je ook vertellen welke afrondingen je buizen
moeten zijn om het Flevo-bracket te laten passen.

Je kunt eventueel ook een andere schuifconstructie voor je bracket
bedenken. Let er dan op dat het gewicht niet teveel toeneemt. Dit zou
het sturen ongunstig kunnen be´nvloeden.

Bas Breedveld.