Re: zijsteunen op oude bike

> Van: Niels Hatzmann <N.Hatzmann at stud.frw.ruu.nl>

> Als student met weinig geld heb ik een vrij oude bike (een "barrel", om
in
> de termen van deze lijst te spreken) gekocht. Het ding is zo oud dat 'ie
> zelfs nog een aangelaste achterdrager zonder zijsteunen heeft. Nu wil ik
> graag op vakantie, met fietstassen enzo. Hoe regel ik zijsteunen voor
deze
> fiets? Bij Flevo vinden ze dat ik het hele ding er maar af moet zagen en
> een normale drager erop moet zetten. Zelf ben ik daar niet zo van
> [...]

Bij Twigt in Bergen Aan Zee heb ik een oude, RVS, zelfbouw Flevo-Racer met
de zelfde constructie gezien. Deze heeft wel zijsteunen (of liever:
tasafhouders). Ga eens kijken naar deze constructie. Mijn indruk was dat
deze bestaat uit een zelfgemaakt aangelast rekje. Dit was voor de maker
natuurlijk geen probleem, omdat hij de hele fiets zelf gelast heeft.

Overigens, (NB: Joost v.s. Wal) deze fiets is te koop voor elk redelijk
bod. Het is ook een tamelijk barrel, maar wel een van RVS! Hij zou nog
redelijk op te knappen moeten zijn. Mijn indruk was dat er nieuwe wielen +
banden en een nieuwe aandrijving op moeten. Nu zit er nog een groep op met
6 versnellingen...

Met vriendelijke groet,

Matthijs de Vries

http://huizen.dds.nl/~menovs